Ben jij al geregistreerd voor de elektronische stemming van onze lijsten?

Naar goede traditie hebben de leden van Open Vld het laatste woord bij het goedkeuren van de lijsten voor de Europese, federale (Kamer) en regionale verkiezingen. Om organisatorisch alles vlot te laten verlopen, zal u als lid elektronisch kunnen stemmen via elk toestel dat toegang heeft tot het internet. De stemming zelf zal ten laatste in de eerste helft van maart plaatsvinden, nadat alle provinciale besturen de ontwerp-kandidatenlijsten zullen goedgekeurd hebben.

Om veilig, anoniem en persoonlijk te kunnen stemmen is het absoluut noodzakelijk dat u zich op voorhand registreert. U bent stemgerechtigd wanneer u lid was voor 1 januari 2019. We sturen deze keer geen aparte brief met pincode, maar we vragen dus om een geldig GSM-nummer te registreren. Het is op dat GSM-nummer dat uw persoonlijke pincode per sms gestuurd zal worden. Hoe ga je te werk?

Registratie

1. Ga naar https://openvldverkiezingen.be
  2. Bij deze pre-registratie moet je verschillende gegevens zoals lidnummer, e-mailadres, gsm-nummer enzovoort invullen om duidelijk te maken dat jij, jij bent.
  3. Je krijgt een bevestiging per mail dat de pre-registratie succesvol is geweest.

Stemprocedure

Ten laatste in de eerste helft van maart zal je als geregistreerd lid dan effectief jouw stem kunnen uitbrengen. Hoe ga je dan te werk?

1. Ga naar https://openvldverkiezingen.be
  2. Daar zal je jouw lidnummer moeten invullen en bevestigen dat je al geregistreerd bent.
  3. Door de bevestiging krijg je een unieke code op je gsm doorgestuurd per sms die enkel voor jou geldig is.
  4. Deze code kan je dan onmiddellijk invullen op het stemscherm. Indien code en lidnummer correct zijn krijg je toegang tot de stemprocedure en kan je stemmen.

De hele stemprocedure staat onder onafhankelijk toezicht van een gerechtsdeurwaarder.