Sla navigatie over

“BOB-campagnes mogen niet verdwijnen”

Na 20 jaar dreigt mogelijk het einde van de BOB-campagnes, die door het Belgisch Instituut voor de Verkeersveiligheid (BIVV) zijn bedacht tegen rijden onder invloed. Aanleiding is de verplaatsing van de mediacampagnes van het federale naar het Vlaamse niveau, waar minister Weyts verkoos met een aanbesteding te werken. Het BIVV stelde dat het eigenaar is van het merk. Het deed een voorstel, maar kreeg naar eigen zeggen nog geen antwoord. Bart Somers hoopt dat de BOB-campagnes niet verdwijnen.  

"We weten dat we met minister Ben Weyts een bondgenoot en medestander hebben in de strijd tegen alcoholmisbruik en voor meer verkeersveiligheid. Ik zou het onbegrijpelijk vinden dat de BOB-campagnes, die mensenlevens redden, verloren zouden gaan door een splitsingsdiscussie. Ik wil dus oproepen om te geloven in samenwerkingsfederalisme, en ervoor te zorgen dat de campagnes kunnen blijven bestaan met de knowhow van de mensen die dat hebben uitgewerkt."

Somers begrijpt dat het BIVV op de eigendom van diens BOB-merk staat. "Het BIVV krijgt overheidsgeld, maar ook privaat geld. Heel wat verzekeringsmaatschappijen dragen bij omdat ze weten dat minder alcoholmisbruik tot minder ongevallen en dus tot minder kosten leidt. Men heeft het liefst een nationale campagne, hoewel het BIVV daarin ook regionale acccenten wil leggen."

Somers rekent daarom op een oplossing. "We moeten zoeken naar een oplossing die meer verbindt dan verdeelt", aldus Somers.

Bron: Belga

Zoek nieuwsberichten
Meest recente berichten

Gemaakt door Code Nation via NationBuilder