Burgemeesters van Open Vld en MR overbruggen de taalgrens

Burgemeesters als bruggenbouwers
Om te zorgen dat ons land opnieuw kan aanknopen met groei en vooruitgang zal samenwerking nodig zijn, ook over de taalgrens. Burgemeesters zijn bij uitstek bruggenbouwers in hun lokale gemeenschap; ze brengen mensen samen. Ook Open Vld en MR hebben genoeg van het vechtfederalisme waarbij politieke niveaus elkaar bekampen. De liberale burgemeesters houden dus een pleidooi om na de verkiezingen de neuzen van de verschillende regeringen in dezelfde richting te zetten en het gekibbel tussen Vlamingen en Franstaligen te laten ophouden.

Zelfde liberale prioriteiten: afbouwen overheidsbeslag en sociaal-economische hervormingen
De liberale familie van Open Vld en MR is een voorbeeld van die samenwerking. Open Vld en MR vinden beiden dat de volgende regeerperiode de aandacht volledig moet gaan naar economische groei en vooruitgang. Daarvoor moeten we samenwerken tussen de verschillende overheden. De liberale recepten die we delen – afbouwen overheidsbeslag en sociaal-economische hervormingen – zijn belangrijker dan de taalverschillen.  Natuurlijk zijn er ook verschillen, maar liberalen verkiezen uit te gaan van wat men gemeen heeft: de recepten om ons land vooruit te doen gaan. Beide partijen gaan uit van de kracht van mensen, eerder dan de structuren. Beiden streven we naar een lager overheidsbeslag dat mensen en ondernemingen meer ademruimte geeft. Beiden willen we werken aan een hervorming van de fiscaliteit.

Burgemeesters van Open Vld: Tim Vandenput (Hoeilaart), Lydia Peeters (Dilsen-Stokkem), Danny Vangoidtsenhoven (Huldenberg), Frank Wilrycx (Merksplas).

Burgemeesters van MR:  Serge Kubla (Waterloo), Christophe Dister (La Hulpe), Vincent De Wolf (Etterbeek), Sybille De Coster-Bauchau (Grez-Doiceau).