Coenegrachts verheugd met kunstproject in Rivierpark Maasvallei

In het Rivierpark Maasvallei dat zich uitstrekt van Lanaken tot Kinrooi kunnen we binnenkort hedendaagse kunst, design of architectuur terugvinden. Naar aanleiding van dat kunstproject, waarvoor het Regionaal Landschap Kempen en Maasland en Z33 Huis voor Actuele Kunst, Design & Architectuur de handen in elkaar slaan, vroeg Vlaams Parlementslid Steven Coenegrachts (Open Vld) tijdens de commissie Cultuur naar de exacte timing. Bevoegd minister Jambon gaf aan de ambitie te hebben om het project in de zomer van 2021 meer zichtbaarheid te geven met de organisatie van een symposium. Eind 2023 zou alles rond moeten zijn.

Open Vld-parlementslid Steven Coenegrachts geeft mee dat naast samenwerkingen met RLKM, Z33, FoCi, de Maaslandse gemeenten, Toerisme Limburg en enkele externe partners, ook de Nederlandse Maasdorpen een belangrijke partner kunnen zijn. De minister beloofde hierover overleg te plegen met zijn Nederlandse collega. ”We kijken alvast uit naar de kunstwerken die een toevoeging zullen zijn aan het landschap en het fietsroutenetwerk waar we toch bekend voor zijn”, besluit Coenegrachts.