Congres: inschrijven en programma

Inschrijven via http://nationaal.fb.mi.addemar.com/c475/h3e332
Voor extra info [email protected].

ZATERDAG 12/12 : "MENSEN STERKER MAKEN IN VERANDERENDE TIJDEN"

PLENAIR DEBAT

• 8u30 : ontvangst  en start om ca. 9u00.
  • Voormiddag: De Nieuwe Economie, olv Alexander De Croo, Els Ampe en Egbert Lachaert
  • Namiddag: Burgerschap, olv Sven Gatz, Nele Lijnen en Willem-Frederik Schiltz
  • Late namiddag: Mensen Sterker Maken, olv Gwendolyn Rutten, Philippe De Backer en Khadija Zamouri
  • Rond 18u30 : Conclusies door de voorzitter en de congrescommissie
  • Aansluitend: Receptie en Netwerkcafé

DOE- EN INFOMARKT VOOR MANDATARISSEN

• WORKSHOP 10u30 : OCMW maakt mensen dagelijks sterker

Een sterk OCMW-beleid maakt dagdagelijks mensen sterker. Koen Anciaux, Marleen Vanderpoorten, Julie Asselman en Rik Carpentier, liberale OCMW-voorzitters, getuigen en geven concrete tips mee.

• ALDE  infosessie 11u30 : Europa sterker maken in veranderende tijden

Discussieforum met Europarlementsleden Hilde Vautmans en Philippe De Backer ‘Europa Sterker Maken in Veranderende Tijden’. Hilde Vautmans peilt samen met u naar de positie van Europa in de wereld. Is de Europese invloed tanende? Philippe De Backer gaat met u de discussie aan rond de invloed van Europa op economische en ecologische ontwikkelingen. Is Europa trendsetting? Maakt Europa ons in Vlaanderen sterker? Nadien is er nog veel ruimte voor vraag en antwoord. Deze sessie komt in samenwerking met ALDE, de Europese Liberale fractie, tot stand.

• WORKSHOP 13u30 : Infosessie Horeca

Belgen en de horeca zijn twee handen op één buik. En dat moet zo blijven. Daarom klopte Open Vld ook binnen de regering op tafel voor meer felxibiliteit en minder loonlasten voor de horeca. In deze infosessie krijgt u alle uitleg bij de horeca-maatregelen en hoe die de witte kassa ondersteunen. Zo kan u als mandataris zélf op uw horeca-ondernemer afstappen en hem/haar inlichten over o.a. de flexijob, de eerste aanwervingen, etc.

• WORKSHOP 15u30 : Huisbezoeken en burgerparticipatie

Via huisbezoeken krijg je niet alleen een goed overzicht wat er in je gemeente leeft, maar het inhoudelijk werk voor je campagne is zo goed als klaar. Maar hoe begin je hier concreet aan? Jan Dalemans, Katja Gabriëls, Tim Vandenput en communicatie-experte Eva De Schrijver geven je tips & trics.

OP DE FOTO MET UW POLITIEKE HELDEN

De hele zaterdag zullen onze politieke kopstukken regelmatig tijd maken om samen met u en uw vrienden op de foto te gaan.
Foto’s die u dan nadien kan gebruiken in al uw publicaties, op uw lokale website, op facebook… goed voor alle gedrukte en digitale media!

• LIDKAARTEN, AFFICHES, DRUKWERK MET PERSOONLIJKE TOUCH (HELE DAG)

We beginnen al te denken aan Nieuwjaar! Tijdens het congres kan u als afdeling afdelingslidkaarten en nieuwjaarsaffiches ophalen.

NIEUW: wie naar het congres komt, kan er een gepersonaliseerde lidkaart laten maken, nieuwjaarsaffiches een afdelingstouch laten geven, en unieke foto’s trekken.  Meer zelfs, in december wordt de web2print-service voor de afdelingen gelanceerd. Tijdens het congres kan u demo’s en introductielessen krijgen.

• EXTRA

Gedurende heel het congres vindt u aan diverse stands ook medewerkers van Jong VLD, Open Vld Vrouwen, Zilverblauw én Open Vld zelf. Spreek hen aan voor vragen of kom langs voor info!

KINDEREN GRATIS NAAR TECHNOPOLIS

Maak er een familieuitstap van! Laat uw kinderen experimenteren in het grootste doe-centrum van Europa. Dit onder deskunidge begeleiding van een Technopolis-animator.

PRAKTISCH

• ADRES: Technopolis:  Technologielaan, 2800 Mechelen

Inschrijven maar!
Voor de workshops en de fotostanden volstaat het om u in te schrijven voor het congres op zaterdag. U hoeft niet specifiek aan te geven naar welke workshop u komt. Kom wel op tijd, want vol is vol! Uiteraard kan u wel deelnemen aan het parallelle plenaire debat.

Inschrijven via http://nationaal.fb.mi.addemar.com/c475/h3e332
Voor extra info [email protected].