De voorzitters van CD&V, Open Vld, Groen en sp.a veroordelen in een gezamenlijke mededeling de gebeurtenissen van deze zondagnamiddag in Brussel

"Eendrachtig veroordelen de voorzitters van de Vlaamse democratische politieke partijen CD&V, Open vld, Groen en Sp.a de gebeurtenissen van deze zondagmiddag in Brussel, waarbij naar schatting 500 extremisten en hooligans het Beursplein hebben ingenomen om er ondermeer extreemrechtse leuzes te scanderen en de orde ernstig te verstoren.

Het Brusselse Beursplein groeide deze week uit tot een symbool van troost, hoop en veerkracht. Het werd een forum waar duizenden burgers een duidelijk signaal de wereld insturen: terrorisme kan onze samenleving niet uit verband spelen. Wij nemen dan ook in de duidelijkst mogelijke bewoordingen afstand van een kleine haatdragende minderheid, die met deze actie de verbondenheid en sereniteit poogt te ondermijnen. Wie verdeeldheid zaait en haat predikt speelt de vijanden van onze democratische samenleving alleen maar in de kaart."

Meyrem Almaci

Wouter Beke