Flexi-jobs: Open Vld lanceert volledige menukaart "Eten en drinken voor de horeca" voor lokale horeca-ondernemers

Open Vld maakte een duidelijke infobrochure voor horeca-zaken. Mandatarissen en lokale bestuursleden zullen die vanaf volgend weekend kunnen ronddragen en daarmee ook lokale horeca-ondernemers informeren. “Deze regering zet in op de horeca- sector. Alle nieuwe maatregelen samen creëren duizenden jobs in horecasector. De sector is van niet te onderschatten waarde voor ons land, het is het sociaal weefsel van de samenleving én de 50.000 zaken zorgen nu al voor meer dan 100.000 jobs.”
Flexi-jobs: van liberaal idee tot resultaat!
Het liberaal idee van flexi-jobs, werd eerst in het Open Vld programma gestemd, kwam dan in het regeerakkoord en wordt vandaag een feit. Parlementslid Nele Lijnen bedacht dit systeem in 2013 samen met haar collega Rik Daems. Wie minstens 4/5 werkt, kan aan een voordelig tarief  – zowel voor werkgever als werknemer – onbeperkt bijverdienen in de horeca.  Werk je bijvoorbeeld overdag als leraar of bediende, maar wil je ‘s avonds nog iets extra verdienen, dan kan dat voortaan in de horeca. De werknemer zal minimaal 9,5 euro netto/uur verdienen, volledig fiscaal en parafiscaal vrijgesteld van taksen. De werkgever betaalt hierop enkel een bevrijdende RSZ-bijdrage van 25%.

Win-win
"De horeca-uitbater kan flexibel personeel inzetten en de flexijobber verdient bij én bouwt sociale rechten zoals pensioen, werkloosheid,… op aan een minimaal tarief, bovenop zijn sociale bescherming in de hoofdjob.
De flexi-jobber kan ook ingezet worden via interimarbeid, dat bespaart de werkgever bovendien administratie," klinken de liberalen overtuigd.

DOORBLADER DE MENUKAART http://issuu.com/openvld/docs/menu_openvld_web
OF DOWNLOAD ONDERAAN