Lieve Wierinck nieuwe Voorzitter Open Vld Vrouwen Nationaal

De Algemene Vergadering benoemde Lieve Wierinck als haar nieuwe Voorzitter. Lieve is gewezen lid van de kamer van Volksvertegenwoordigers en reeds vele jaren actief in de liberale familie.

Er is nog veel werk aan de winkel zegt kersvers voorzitter Lieve Wierinck: "Zo moeten we blijven trachten dat glazen plafond te doorbreken en te zorgen voor gelijk loon voor gelijk werk. Voor de Open Vld Vrouwen zal gelijkheid steeds een strijdpunt blijven, niet in het minst op de arbeidsmarkt. De beleidskeuzes in ons land spelen vaak dat gebrek aan gelijke kansen in de hand. Vrouwen die niet kunnen terugvallen op een flexibele kinderopvang, ervaren dat als een obstakel in hun loopbaanontwikkeling. Wij zullen met Open Vld vrouwen daarvoor blijven vechten."

Lieve zal Open Vld Vrouwen leiden met een sterk team. Dit zijn Claudine Curran, Ondervoorzitter, Anita Bullens als Penningmeester, Eva De Bleeker wordt Secretaris en haar voorganger Hilde Vautmans zal haar team blijven steunen als Politiek Secretaris.