Verklarende woordenlijst

Antwoord

Verklarende woordenlijst

Controle paneel

• Control panel - Het controle paneel van Nationbuilder is de eerste webpagina waar je op terecht komt wanneer je surft naar Nationbuilder. Van hieruit heb je de mogelijkheid om door te klikken naar de andere functionaliteiten.
  • Dashboard -  Het nationbuilder dashboard geeft jou in een oogopslag een overzicht van wat er allemaal aan het gebeuren is in jouw afdeling.

People

• People - Het People gedeelte in de linkernavigatie is de plaats waar je alle contacten en leden kan raadplegen. Hier zal je in werken om nieuwe contacten toe te voegen, gegevens aan te passen en leden verwijderen.
  • Tag - Dit is een kenmerk van een persoon, hierin werden verschillende aspecten verwerkt zoals de mandaten van een persoon, de afdeling(en) waartoe een lid behoort, het al dan niet betalen van het lidmaatschap en nog veel meer.
  • filter - Dit is een functionaliteit om mensen op een dynamische manier te groeperen, een filter kan je gebruiken wanneer je mensen wilt samenbrengen in een groep met allemaal dezelfde kenmerken (Tags, locatie gegevens, ...) --> een filter is dynamisch, dit wilt zeggen dat deze steeds bijgewerkt zal worden en mensen zullen hieraan toegevoegd worden zonder dat je hiervoor verder iets moet doen.
  • List - Je kan ook steeds mensen toevoegen aan een lijst, deze lijst kan je dan gebruiken bij het uitsturen van een nieuwsbrief of andere communicatie --> BELANGRIJK: Een lijst is mag enkel gebruikt worden voor een eenmalige situatie (bv. als je eens op een welbepaald moment enkele mensen samen wilt contacteren).
  • Custom fields - Dit zijn op maat gemaakte velden in het ledenbeheersysteem, deze velden zullen ingevuld worden door het nationale ledenbeheer team en geven informatie weer over de afdeling en het lidmaatschap van het lid.

Communication

• Communication - Dit is de communicatie. dit kan je in de linkernavigatie onder 'people' vinden. Dit zal je naar het deel brengen waar je een keuze kan maken van jouw broadcaster en waar je een e-mail of nieuwsbrief zal kunnen opstellen en uitsturen.
  • Broadcaster - Dit is jouw afzender. Tijdens het opstellen van een nieuwsbrief of een e-mail zal je een keuzen moeten maken van een afzender. Een voorbeeld zit je in de afdeling Maasmechelen dan kies je voor de broadcaster (afzender) Open Vld Maasmechelen. Als je een nieuwsbrief gaat uitsturen zal het duidelijk worden voor de ontvanger dat het van de afdeling Open Vld Maasmechelen komt.
  • email blast - een massa e-mail uitsturen. Dit is de knop die je moet aanduiden voor het maken van een nieuwsbrief of een e-mail.
  • settings - Dit zijn de algemene gegevens. Dit is ook de eerste stap voor het maken van een nieuwsbrief. Hier moeten velden ingevuld worden die meer informatie geven over de nieuwsbrief zoals de interne beschrijving.
  • Theme - Het kiezen van een thema of een sjabloon.
  • Content - Dit is de gepersonaliseerde inhoud, het werkveld van de nieuwsbrief. Hier kan je tekst schrijven voor de nieuwsbrief.
  • Recipients - Dit zijn de ontvangers, naar welke mensen je de nieuwsbrief gaat sturen.