Meet & greet met de Zuckerbergs van morgen

De Croo en Kroes wisselden tijdens hun ontmoeting heel wat ervaringen en inzichten uit over het belang van de Digitale Agenda voor ons land. Alexander De Croo: “Het is een voorrecht om zo snel al met iemand als Neelie Kroes rond tafel te zitten. Ik ken Neelie al lang. We hebben allebei een passie voor technologie en voor de mogelijkheden van de digitale economie. De voorbije vijf jaar verrichtte ze als Europees Commissaris voor Digitale Agenda belangrijk pionierswerk.”

“Op dat pionierswerk wil ik graag in ons land verder bouwen. Ook hier moeten we de digitale economie veel sterker koppelen aan jobcreatie. Daarvoor moeten we bruggen slaan. Denk bijvoorbeeld aan het binnenbrengen van technische knowhow in scholen, een betere toegang tot durfkapitaal voor digitaal ondernemerschap of het aantrekkelijker maken van de Belgische markt voor internationale digitale investeerders."

Alexander De Croo en Neelie Kroes participeerden ook samen aan een workshop van Coderdojo, een gratis programmeer- en techclub in Anderlecht, toegankelijk voor alle kinderen met een passie voor programmeren en technologie. “Coderdojo is een prachtig initiatief. De kindjes hier zijn echt gepassioneerd door alles wat met technologie te maken heeft. Ze zijn geïnteresseerd, verwonderd, gepassioneerd. Wie weet loopt hier wel de Zuckerberg van morgen rond!”