Open Vld start met LGBTQI-netwerk OUT of the Blue

‘OUT of the Blue’ komt er niet zomaar ‘out of the blue’. “België speelt een internationale voortrekkersrol in de gelijkberechtiging van holebi’s, maar toch merken we dat er nog altijd werk aan de winkel is. Bovendien breidt het debat zich uit naar doelgroepen binnen de doelgroep, zoals oudere en allochtone holebi’s, transgenders en interseksuelen”, legt Ann Brusseel uit. “Rond al die thema’s blijft Open Vld parlementaire initiatieven nemen. Dat willen we via dit netwerk beter tonen aan de doelgroep én we willen met hen samenwerken. Daarnaast is het onze bedoeling om jaarlijks enkele activiteiten te organiseren, zoals lezingen, en deel te nemen aan evenementen als de Belgian en Antwerp Pride, respectievelijk op 14 mei en 13 augustus dit jaar.”

Om het nieuwe netwerk bekend te maken en om te luisteren naar de problemen en vragen op het veld zal Ann Brusseel alle provinciale holebihuizen vragen hen te mogen bezoeken. “Uiteraard gaan we ook op zoek naar leden voor ons netwerk, dat we op korte termijn zullen uitbouwen met een Facebookpagina, een website en een nieuwsbrief.” Ann Brusseel benadrukt dat het niet de bedoeling is een nieuwe grote structuur op te zetten: “Het gaat vooral om het uitbouwen van een netwerk met enkele informatiekanalen en laagdrempelig lidmaatschap. Niet om een ‘partij binnen de partij’ uit te bouwen. Dat zou haaks staan op ons objectief om mensen te verbinden.”.

Lid worden van ‘OUT of the Blue’ is gratis en kan door te mailen naar [email protected] of binnenkort door in te tekenen op onze nieuwsbrief! Via ons mailadres kunnen mensen ook terecht met vragen en suggesties, of om zich kandidaat te stellen als lid van de stuurgroep.

“Vooral het woord ‘OUT’ is belangrijk in onze naam”, onderstreept Ann Brusseel. “Vanuit haar liberale overtuiging pleit Open Vld voor gelijkheid en vrijheid van mensen om zichzelf te zijn. Homo, lesbisch, bi, transgender, interseksueel… voor ons is het geen punt van geloof, wel van aanvaarding.”.

En hoe zit het met de hetero’s? “Iedereen is welkom. Ook zij! Gelukkig maar, want anders kon ik meteen mijn ontslag als voorzitter indienen!”, gniffelt Ann Brusseel. “Alle gekheid op een stokje: het netwerk is ‘all inclusive’, bedoeld om de diversiteit en gelijkheid van iedereen te onderstrepen. Ook hetero’s hebben we nodig om de waarden van het netwerk uit te dragen en de belangen van zij die nog altijd stoten op onbegrip en maatschappelijke weerstand te verdedigen!”

‘OUT of the Blue’, het nieuwe netwerk van Open Vld over holebi’s, transgenders en interseksuelen onder het voorzitterschap van Ann Brussel wordt op 7 maart officieel voorgesteld tijdens een netwerkdrink op de nationale partijzetel (Melssensstraat 34 te Brussel). Meer info volgt. Gratis lidmaatschap en info: [email protected]