Minister Peeters investeert ook in 2024 meer dan 300 miljoen euro in fietsinfrastructuur

Nog nooit werd er zoveel geïnvesteerd in fietsinfrastructuur als onder Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare Werken Lydia Peeters. Ook in 2024 houdt de minister het jaarlijks investeringsritme van 300 miljoen euro aan. Dat heeft minister Peeters gecommuniceerd in de commissie Mobiliteit van het Vlaams Parlement tijdens de Beleids- en begrotingstoelichting. Concreet zal er 319,5 miljoen euro geïnvesteerd worden in 369 fietsprojecten. Via het Fietsfonds (15 miljoen euro) ondersteunt de minister ook de provincies en de lokale besturen bij het uitvoeren van hun fietsbeleid.

Fietsambitie verankeren voor de toekomst

“Vandaag leggen we al 18% van onze verplaatsingen met de fiets af en dat cijfer willen we nog verder optrekken. Daarom blijven we investeren in veilige en aangename fietspaden en -snelwegen. Deze legislatuur zal er in het totaal meer dan 1,4 miljard euro geïnvesteerd worden. Op het terrein worden de resultaten van onze inspanningen steeds meer zichtbaar. Het is nu cruciaal om dat hoge investeringstempo te verankeren naar de toekomst toe en ons ambitieuze fietsbeleid onverminderd voort te zetten”, aldus minister Peeters.